Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 28 augusti 2018

Den som väntar på något gott...


Det finns dagar när tanken på en maträtt tar mej genom hela svettiga arbetsdagen. I dag var en sån.
Redan från morgon gick jag igenom i huvudet vad som fanns där hemma att röra ihop när kvällen kommer. Egenodlade morötter och paprikor, rödbetor från Gårds smak och sötpotatis (från Prisma)
och nåt av det godaste man kan få går att göra av dessa råvaror. Ringlade olivolja på, saltade och pepprade och så in i ugnen och rosta. Björkens goda chorizokorvar till för gubbens hälsa och välfärd.


Tadaa! Fetaost och persilja som pricken över i:et och man lyfter lite från stolen.
Ja, det var dagen kockhörna det.

Och jag var rätt pigg och alert arbetet till trots när jag kom hem. Vädrade upp vardagsrumsgardinerna, tvättade fönster in och utvändigt. Och duschade grönväxterna. Så mycket mer behöver jag inte göra ikväll, tycker jag varit fasligt duktig om jag får säga det själv. Dessutom är det inte hälsosamt att överraska sej själv alldeles för mycket heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar