Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 30 augusti 2018

Så tyst och stilla


Flera veckor sedan jag varit nere vid ån.
Nu flyter den så tyst och stilla utan plask och glada rop. Men den minner om en sommar så lång som i barndomens dagar. Tänk att när det var som varmast blev det fyra gånger per dag simdräkten drogs på. Den knappt hann torka mellan varven.


Själv ställer jag in mej för höst nu.
Har skaffat nya höstplagg, fingervantar, tröja och college och väntar på en höstjacka jag beställt. Vill använda mina röda gummistövlar och hade inte sagt nej till en mysig regnkappa. Drömmer om långkok och mustiga grytor. Ser saker i färgerna vinrött, saffransgul, orange och mossgrönt.
Jag fullkomligt älskar hösten.


Och ikväll kommer sista avsnittet av Sommar med Ernst. Det är alltid vemodigt och ett definitivt farväl till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar