Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 augusti 2018

Det har ordnat sej


Sitter och väntar på det omtalade åskvädret som ska komma till kvällen. Egentligen skulle jag fara och se på fotboll i kväll men gubben får gå ensam eftersom vi inte kan lämna Zeb ensam ifall det brakar lös.
Luften har varit kvav och tung och jag beslöt ta med mej hunden till ån för en simtur. Märkte på honom att han hade väldigt varmt och inte ens skuggan hjälpte särskilt mycket. Det var väl lite tänkt att han skulle haft färdigt simmat eftersom han var uppduschad och allt men nöden har ingen lag. Vi får helt enkelt göra om proceduren.
Med facit i hand mådde vi båda mycket bättre efteråt, jag som gått med gnagande huvudvärk i dag.


Och har ni sett. Nu hänger det två gardinlängder i fönstret, precis som det ska vara.
Sekretären som jag nu använder som mitt arbetsbord köpte jag för den första sommarlönen för 33 år sen. Här lågs det inte på latsidan vad kom till att arbeta lös sina egna pengar. Men så har jag både glädje och nytta av det ännu i dag.


Var mitt försvunna bok och garn paket fanns kunde jag nosa mej fram till. I Svedens K Market affär av alla ställen och inte ett enda meddelande om var och när jag kunde hämta det har jag fått. Nu låg det där i ett skåp på fjärde dagen. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar