Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 15 augusti 2018

Musik


Utan musik försmäktar jag på denna jord.
Det som fattats i rummet är musik. Jag har haft tidigare en gammal pjäs som varit lillebrors men jag ville han skulle ta hem den senast han var här. Nu ville jag ha en liten pjäs med bra ljud och jag har nu hittat det. Power i Kokkola har det mesta.
Just nu står spelaren på en vinlåda, få se om det är en nödlösning eller visar sej bli permanent. Jag är en sån som måste få plocka med mina cd skivor, läsa texterna och vända omslagen fram och tillbaka. Samma gäller böcker, jag vill ha nåt att hålla i handen och lyssnar sällan på ljudböcker. Kanske jag ännu börjar med det i arbetet när jag lyssnat klart alla intressanta poddar.
Men alltså, musik i mitt trivsamma rum blev pricken över i:et.
Bara jag skulle få upp läslampan nu bara så. Då börjar jag vara klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar