Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 augusti 2018

Tomatfrossa


Nu är det verkligen tomatens tid.
I svärmors växthus fullkomligt spottar det ut tomater och vi fick ett helt gäng av dessa i dag. Dessutom har jag mycket tomater i mitt egna växthus så allt vi inte hinner äta upp så kommer jag att frysa ner till att senare blandas med i såser och soppor. Det är det fina med tomaten att den går att ta tillvara på så sätt.


Man kan ju göra så mycket gott med tomat förutom att ha den i den klassiska salladen.
Själv gjorde jag en varm smörgås i Michelin klass till lunch. Brynte ett bröd i stekpanna och värmde ihop en röra på tomat, fetaost, vanlig ost, vitlök och lite paprikamajonnäs. Det blir inte mycket godare än så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar