Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 augusti 2018

Knallrädd


Tacka vet jag hemmets lugna vrå i kväll.
Med en knallrädd hund finns inte mycket annat än att hållas hemma, hitta nåt gott att äta och softa.
Så skönt efter en strävsam arbetsvecka, att samla ork och komma ner i varv. Veckorna efter semestern är alltid tuffa och jag går in i nåt högvarv som gör att sömnen blir dålig. I natt sov jag tio timmar i sträck, för att jag visste att jag får sova så länge det behövs. Det fanns liksom lite att ta igen efter veckan som gått.
Det gjorde att jag orkade ta tag i städningen, lite tvätt, bakning, och allmänt plock. Dammsög växthuset och gjorde saft av tredje skörden rabarber. Drack eftermiddagskaffet tillsammans med farmor och så promenerade vi runt innan jag for hem.
Akvarellen är nåt jag pysslat med en liten stund varje kväll i veckan som gått.
Håller verkligen på att komma in i en skön höstkänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar