Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 9 augusti 2018

Det tar sej


Jag kan nu börja pusta ut över detta rum.
Jag tapetserade klar i dag och när gubben kom hem satte vi listerna på plats. Så skurade jag fönstren och moppade golvet. Sen var det bara att flytta in. Nu är det basgrejerna som kommit på plats, piffet tar jag lite vartefter. En läslampa ska upp, en spegel, kanske nån tavla. Vi får se.
Och jag ska nog ha två gardinlängder. Tänkte att den kunde gått att dela när den var bredare än fönstret men så var tyget så fasligt tunt att allt behövdes till ett gardin. Så jag ska försöka få hem ett till i morgon.
Så en liten inblick hur det blev. Mera bilder vartefter det blir mera färdigt. Nu ska farmor få besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar