Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 27 oktober 2011

Dagens konstpass



Jag har använt dygnets ljusaste timmar till akvarellen.
Såg halva kurskvällen på en dvd om en Ann Blockley som var rätt djärv i sitt utövande. Till att börja med var jag inte alls imponerad, hon verkade mest klottra ihop färger. Dessutom målade hon blommor, och det var ju det jag inte skulle göra. Men slutresultaten var otroliga det måste jag medge och det fick mej att gå ordentligt lös på pappren idag. Jag har använt massor av vatten och låtit det rinna och för att riktigt förstärka också en vattensprayflaska. Salt har också hamnat på pappren och jag har vänt och svängt för att få färgerna att flyta ihop.
Jag har haft roligt.



Varje dag lär man sej något nytt.
Har så idag kommit underfund med att två av mina målningar ligger under soffan hos en medlem i Trio Saludo, hur märkligt är inte det?
Tro det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar