Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 oktober 2011

Rosa bandet



Rosa bandet kampanjen är i full gång.
Hoppas du också är med och stöder. För ynka 2 euro kan du köpa rosa bandet och på så sätt bidra till bröstcancerforskningen.

Idag har inte varit min dag.
Huvudvärken kom smygande igår och vaknade av att den intagit hela huvudet. Mina armar och axlar har fått rejält stryk de senaste veckorna och nu känns det som om de inte kan ta mer. Domningar och krampande muskler är belöningen.
Har ni hört Håkan Strengs "En pensionärs läkarundersökning"? (tror den heter så) Den passar ypperligt på mej nu, tror faktiskt jag har de flesta symptomen och frågar mej om jag "rejnt åv haldä på å vaar sjuuk".
Det tar på humöret och jag frågar mej om det faktiskt är värt att ge kroppen så mycket stryk? Bohemen i mej talar.



Här är nu då docksängen som Patrik snickrat till Marie,och sängkläderna som jag satt och tråcklade ihop i går.
Vi hälsade på en stund i dag och hade gamla farmor med också.
Marie bäddade ner sin docka men den hade varit i badet så hon kissade på madrassen. Tur att det ändå bara var vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar