Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 31 oktober 2011

Månadens sista


Tänk att vi om några timmar är inne i November.
Helt otroligt vad tiden går fort fast man ibland tycker att allt stampar på ett ställe.

Arbetsdagen har gått rätt hyfsad så bara nattsömnen inte störs av domningar så är jag väl på gång igen.
Härligt att träffa kompisarna och en hel del har hänt sen sist.
Så har vi bara två arbetsdagar kvar den här veckan för på torsdag bär det av till Åbo med Ikea i sikte, varma bassänger och god mat. Höjdpunkten blir ändå fredag med Öppna portarnas dag i Dragsvik.
Skönt med en minisemester blir det hur som helst.

Fort är man inne i arbetsruljansen igen och all den pysseliver jag hade tid och ork med de här dagarna jag gick hemma är som bortblåst i kväll.
Så kommer mörkret så hastigt och man blir riktigt överrumplad. Hann inte ute med hunden i dagsljus idag eftersom vi skjutsade vår soldat till bussen. Så istället tände jag en brasa i spisen och satte mej i soffhörnet med en sticksöm. Ljuv gitarrmusik hördes från radion och det tog inte lång stund före huvudet började svaja hit och dit. Hypnotiserad av eldslågorna så ögonen tvinnade i huvudet på mej.
Ja sen blir det inte så mycket gjort, det är bara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar