Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 29 oktober 2011

Ett liv till



Ja man kan ju ta de där bilderna själv också.
Alltså det är min gamla ylletygsjacka jag pysslat med. Minst 10 år på nacken har den och den kändes stor, noppig och allmänt anskrämlig. Så den har hängt oanvänd där i garderoben i ett par vintrar men fick nu ett nytt liv.
Jag har broderat med ett superfint garn. Sytt in den i sidorna. Noppat den och försiktigt tvättat lite.
Känner så att den kommer att användas i vinter. Lite folklorestil över det hela.

Ni kan inte gissa vad som står i hallen... barnvagnen!
Jag har fört handen över kuren ett otal gånger, suckat djupt och rullat den lite lätt fram och tillbaks. Känner nu att jag är färdig med den och tagit farväl ifall den fortsätter vidare.

Nu blir det soffan fram till att jag hämtar hem sonen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar