Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 oktober 2011

Ett leende inom mej



Började dagen med att hälsa på farmor.
Visst blev hon överaskad när jag dyker upp runt 9.30 då jag borde vara i arbete. Men snabbt är hon inne i historien och vi sitter sen och pratar fram till att hon ska till matsalen för att få mat.
Vid butiken sen träffar jag på en äldre tant som jag är släkt med. Det kan gå år emellan jag träffar henne och det brukar vara just vid butiken. Går fram och hälsar och får världens leende tillbaka. Hon är nog den gladaste människa man kan träffa på och hon frågar efter alla och undrar om jag fortfarande har samma arbete. Tycker sen att jag absolut är värt lite ledigt nu.Sen får hon bråttom, vill inte ha sin chaufför att vänta. När hon går lämnar hennes leende ansikte för mina ögon och inombords har ett leende funnits hela dagen. Tänk vad ett kort människomöte kan göra.
Köper ett gravljus för att åka vidare till gravgården med. Min älskade mormor skulle ha fyllt 85 år idag. Vilken fest vi skulle ha haft.

I kväll har jag kurskväll i Tobaksmagasinet. Det är tänkt att årets två första julklappar ska tillverkas.
Men inte mer om det, hemligt, hemligt.


                                                              Tänker på dej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar