Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 6 oktober 2011

Storm på kommande


På radion sägs det att stora höststormen är på kommandes och vad är då skönare än att hållas inomhus.
Tända ljus och dricka kaffe, det ska vi göra.
Tror också vi har mormor på gång hit.

Ja gårdagens akvarellkväll hyvlade ner tron på mej själv ner till fotknölarna. Men jag ska försöka komma igen.
Har under dagens lopp funderat ut lite motiv och stilleben och de kommer jag att lägga till pappers så att jag verkligen minns dem sen när jag ska skrida till verket. Så har jag massor av urklipp och utrivna sidor ur veckotidningar som jag sparat under många år och de ska också gås igenom.
Jag skrev ju igår att jag inte skulle springa efter dammsugaren utan bara måla men det går bara inte ihop med verkligheten hos oss som hundägare. Så det har jag hunnit med redan men ändå har jag inte glömt mitt målande, det finns alltid där.
Jag brinner för konsten och ser på färger och naturen med helt nya ögon sen jag började måla. Så jag kan inte överge det, inte ännu.

Vill så önska er alla en trevlig kväll med en "himmelsk" låt.

Janne Schaffer Brusa högre lilla å  (klicka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar